Olet täällä

22.8.19 / 10:06
Timo Sorri

”Markkinoinnin ja myynnin peli toimii meillä täysin saumattomasti”, sanoi ei kukaan, ei koskaan, ei missään. Näin olen ainakin itse asiaa todistanut jo runsaat kymmenen vuotta.

14.8.19 / 10:56
Mikael Hugg

Sosiaalinen media on ihmeellinen paikka. Siellä voi tavata uusia ihmisiä, hankkia työntekijöitä, inspiroitua, fiilistellä ja … no, marista muiden toiminnasta.

Suomessa tuntuu olevan pinttynyt käsitys siitä, että ne, jotka jakavat iloa ja onnistumisia ovat naiiveja luusereita ja ne, jotka osaavat kritisoida kaikkea ja kaikkia, ovat (ainakin omasta mielestään) älykkäitä, ajattelevia olentoja.

Marinalle löytyy omat fooruminsa, mutta LinkedIniä ei kannata sellaisena pitää.

27.6.19 / 15:46
Juha Ahola

”Nyt mulla on uskomattoman hyvä tuote myynnissä, parempi kuin edellisessä firmassa!” ”Tää firma maksaa paremmin provikkaa kuin edellinen.” ”Innostun aina uusista haasteista…”

Myyntialalla työntekijöiden vaihtuvuus on keskimäärin suuri. Toki on ymmärrettävää, että esimerkiksi aika usein puhelinmyyntityötä tekee usein opiskelija tai joku sellainen, joka voi työskennellä tilapäisesti, satunnaisesti tai osa-aikaisesti ja tällöin työpaikka vaihtuu myöhemmin enemmän omia intressejä vastaavaksi.

11.6.19 / 17:29
Jasmine Jussila

Hallituksen tasa-arvokeskustelun lähtökohtana vaikuttaa olevan, että tietyn sukupuolen ja ikäluokan henkilö ajaa kaltaistensa etua. Suomen uuden hallituksen on sanottu olevan tasa-arvoisempi kuin koskaan. Naiset, sekä nuoret että kokeneemmat, tarttuivat innokkaina ministerisalkkuihin. 

Vain nuorten miesten edustusto on vajavainen. Siksi hallitusneuvottelijat saattavat harmitella, että SDP:n Antti Lindtman (synt. 1981) kieltäytyi pestistä perhesyihin vedoten. Ymmärrettävää, sillä hänellä on kotonaan taaperoikäinen lapsi. 

5.6.19 / 10:37
Heikki Luoma

Olen kuullut ja lukenut useasti, että myyjän on ensin myytävä itsensä voidakseen myydä sen, mitä oikeasti myy. Minusta se on aina tuntunut kummalliselta. Eikös se kauppatavara ole myytävä hyödyke, palvelu tai tuote eikä myyjä? On outoa, jos myyjä tyrkyttää itseään asiakkaalle (paitsi punaisten lyhtyjen alueilla).

Ehkäpä sinulla on ollut samansuuntaisia ajatuksia.

31.5.19 / 10:19
Petri Ylenius

Johtamisen tavat ovat viimeisten vuosikymmenten aikana muuttuneet. Vuonna 1947 Mikko Ivalo kirjoitti Henkilökohtainen työnjohto -teoksessa: ”Johtajan pitää olla ennen kaikkea jämerä ja ruumiinrakenteeltaan vankka. Esimiehenä hän hallitsee kaikki alaistensa työt näitä selvästi paremmin. Hän säilyttää isällisen arvovaltansa pitämällä tiukkaa kuria, puhumalla harvakseltaan ja hiljentämällä vastalauseet alkuunsa. Käskyläiset palkitsevat hyvän johtajan nöyryydellä ja tottelevaisuudella.”

22.5.19 / 15:42
Katri Tanni

Markkinoinnissa on kestoaiheena, miten tulokset tuodaan konkreettisesti esiin ja mitä voi sanoa tuloksiksi. Entä kauanko tuloksia pitää oikein odottaa, kuinka pitkäjänteinen pitää olla?

Todella relevantteja kysymyksiä, joihin olen tottunut vastaamaan, kun tapaan liiketoimintajohdon, myynnin ja markkinoinnin ammattilaisia. Jaan tässä ajatuksia ja vastauksia kyseisiin aiheisiin.

 

15.5.19 / 12:25
Reijo Mylläri

”Heikot sortuu automaation tiellä, huippumyyjät sen kuin porskuttaa!” Ilmaiseksi menestys ei kuitenkaan tule.

Markkinointiautomaatio seuloo verkosta kiinnostuneet potentiaalit, kohdentaa yksilölliset markkinointiviestit, rakentaa ostopolun ja johtaa tilaukseen. Totta sekä tarua.

Totta on, että algoritmit auttavat tunnistamaan ja hyödyntämään käyttäytymistämme päätöksentekijöinä ja ostajina. Erityisesti B-to-C-markkinoilla tuo polku toimii paremmin ja paremmin.

9.5.19 / 16:39
Henna Niiranen

Oletteko tilanteessa, jossa haluaisitte yrityksenne asiantuntijoiden aktivoituvan sosiaalisessa mediassa?

Monessa asiantuntijayrityksessä toivottaisiin henkilöstöltä aktiivisempaa otetta sosiaalisessa mediassa vaikuttamiseen – niin, että tieto yrityksestä saavuttaisi paremmin asiakkaita, potentiaalisia uusia työntekijöitä ja jopa mediaa. Kun somesta halutaan saada kaikki potentiaali irti, ei pelkästään riitä, että kertarysäyksellä valmennetaan koko yrityksen asiantuntijajoukkio LinkedIniin. Asiaa pitää jumpata ensin strategisemmalla tasolla.

25.4.19 / 14:14
Maija Helin

Markkinoinnin alan osaamisvaatimukset muuttuvat kovaa vauhtia. Alasta ei pysy kärryillä, jollei kehitä osaamistaan jatkuvasti.

Maaginen virstanpylväs, kymmenen vuotta saman työnantajan palveluksessa, saavutettu. Käänsin katseeni taakse ja mietin matkaa, jonka olen Rastorin kanssa kulkenut tähän asti. Miten paljon työelämä ja osaamistarpeet ovatkaan muuttuneet kymmenessä vuodessa!