Olet täällä

11.6.19 / 17:29
Jasmine Jussila

Hallituksen tasa-arvokeskustelun lähtökohtana vaikuttaa olevan, että tietyn sukupuolen ja ikäluokan henkilö ajaa kaltaistensa etua. Suomen uuden hallituksen on sanottu olevan tasa-arvoisempi kuin koskaan. Naiset, sekä nuoret että kokeneemmat, tarttuivat innokkaina ministerisalkkuihin. 

Vain nuorten miesten edustusto on vajavainen. Siksi hallitusneuvottelijat saattavat harmitella, että SDP:n Antti Lindtman (synt. 1981) kieltäytyi pestistä perhesyihin vedoten. Ymmärrettävää, sillä hänellä on kotonaan taaperoikäinen lapsi. 

5.6.19 / 10:37
Heikki Luoma

Olen kuullut ja lukenut useasti, että myyjän on ensin myytävä itsensä voidakseen myydä sen, mitä oikeasti myy. Minusta se on aina tuntunut kummalliselta. Eikös se kauppatavara ole myytävä hyödyke, palvelu tai tuote eikä myyjä? On outoa, jos myyjä tyrkyttää itseään asiakkaalle (paitsi punaisten lyhtyjen alueilla).

Ehkäpä sinulla on ollut samansuuntaisia ajatuksia.

31.5.19 / 10:19
Petri Ylenius

Johtamisen tavat ovat viimeisten vuosikymmenten aikana muuttuneet. Vuonna 1947 Mikko Ivalo kirjoitti Henkilökohtainen työnjohto -teoksessa: ”Johtajan pitää olla ennen kaikkea jämerä ja ruumiinrakenteeltaan vankka. Esimiehenä hän hallitsee kaikki alaistensa työt näitä selvästi paremmin. Hän säilyttää isällisen arvovaltansa pitämällä tiukkaa kuria, puhumalla harvakseltaan ja hiljentämällä vastalauseet alkuunsa. Käskyläiset palkitsevat hyvän johtajan nöyryydellä ja tottelevaisuudella.”

22.5.19 / 15:42
Katri Tanni

Markkinoinnissa on kestoaiheena, miten tulokset tuodaan konkreettisesti esiin ja mitä voi sanoa tuloksiksi. Entä kauanko tuloksia pitää oikein odottaa, kuinka pitkäjänteinen pitää olla?

Todella relevantteja kysymyksiä, joihin olen tottunut vastaamaan, kun tapaan liiketoimintajohdon, myynnin ja markkinoinnin ammattilaisia. Jaan tässä ajatuksia ja vastauksia kyseisiin aiheisiin.

 

15.5.19 / 12:25
Reijo Mylläri

”Heikot sortuu automaation tiellä, huippumyyjät sen kuin porskuttaa!” Ilmaiseksi menestys ei kuitenkaan tule.

Markkinointiautomaatio seuloo verkosta kiinnostuneet potentiaalit, kohdentaa yksilölliset markkinointiviestit, rakentaa ostopolun ja johtaa tilaukseen. Totta sekä tarua.

Totta on, että algoritmit auttavat tunnistamaan ja hyödyntämään käyttäytymistämme päätöksentekijöinä ja ostajina. Erityisesti B-to-C-markkinoilla tuo polku toimii paremmin ja paremmin.

9.5.19 / 16:39
Henna Niiranen

Oletteko tilanteessa, jossa haluaisitte yrityksenne asiantuntijoiden aktivoituvan sosiaalisessa mediassa?

Monessa asiantuntijayrityksessä toivottaisiin henkilöstöltä aktiivisempaa otetta sosiaalisessa mediassa vaikuttamiseen – niin, että tieto yrityksestä saavuttaisi paremmin asiakkaita, potentiaalisia uusia työntekijöitä ja jopa mediaa. Kun somesta halutaan saada kaikki potentiaali irti, ei pelkästään riitä, että kertarysäyksellä valmennetaan koko yrityksen asiantuntijajoukkio LinkedIniin. Asiaa pitää jumpata ensin strategisemmalla tasolla.

25.4.19 / 14:14
Maija Helin

Markkinoinnin alan osaamisvaatimukset muuttuvat kovaa vauhtia. Alasta ei pysy kärryillä, jollei kehitä osaamistaan jatkuvasti.

Maaginen virstanpylväs, kymmenen vuotta saman työnantajan palveluksessa, saavutettu. Käänsin katseeni taakse ja mietin matkaa, jonka olen Rastorin kanssa kulkenut tähän asti. Miten paljon työelämä ja osaamistarpeet ovatkaan muuttuneet kymmenessä vuodessa!

16.4.19 / 15:15
Jenni Holmén

Simon Sinek kuvaa tosirakkautta sellaisena, jossa molemmat osapuolet kokevat vetäneensä suhteessa sen pidemmän korren. Asiakaskohtaamisiin pätee sama logiikka. Todella onnistunut kohtaaminen on sellainen, jossa molemmat osapuolet kokevat voittaneensa.

11.4.19 / 16:34
Aleksi Rautakorpi

Älykäs markkinointi on yhdistelmä valintoja, jotka pohjautuvat yrityksen strategiaan, asiakkaiden arvonmuodostukseen ja jatkuvaan oppimiseen. Näiden valintojen ja niistä johdettujen tekojen avulla yritys kykenee suunnistamaan markkinansa ilmatilassa ja pysymään reitillä muuttuvissa olosuhteissa. Kilpailu asiakkaiden huomiosta, uusiin ilmiöihin ja markkinan häiriöihin reagointi sekä tulosvastuun vaade pitävät markkinoijan arjen hektisenä.

3.4.19 / 11:20
Anu Kuistiala

Olen aina ollut hyvä hyppäämään tuntemattomaan ja kokeilemaan uutta. Uudet asiat ovat kiehtoneet, ja tilaisuus haastaa itsensä on vetänyt puoleensa.

Mutta se ei tarkoita, ettenkö miettisi ilmalentoni aikana, oliko tämä ihan fiksu ratkaisu. Vapaassa pudotuksessa leijuessani pohdin kaikenlaista. En vielä tiedä, kasvavatko siivet vai tuleeko mahalasku.

Miksi tein tämän? Mitä kuvittelin saavuttavani? Miksi en pysynyt turvallisella maaperällä? Miksi aina pitää laittaa itsensä hankalaan paikkaan?